30 Mart 2013 Cumartesi


3. HAFTANIN SONUNDA
Yanardağların  patlamasıyla çevredeki bitkilere zarar vermesi  olayı (aksiyon a örnek yani Cansız çevrenin canlılar üzerindeki etkisi)...bu bölgedeki ormanlarda yaşayan ceylanların başka bir yaşama alanına göç etmesiyle oradaki bitkileri ve su birikintilerini tüketmesi sonucu çölleşme ve bunun sonucunda toprak kaymasının olması..(reaksiyon yani Canlıların cansız çevre üzerinde yaptıkları etkidir.)... yada insanların yanardağların daha fazla zarar vermemesi için lavların önüne set yapmaları..(reaksiyon)....göç eden ceylanların yeni yaşama alanındaki bitkileri tüketmeleri (koaksiyon yani bir canlının diğer bir canlı üzerindeki etkisine denir.)..yada buradaki aslanların ceylanları yemesi (koaksiyon a ) örnek verebiliriz.Başka bir örnek de; İnsanların sigara içmeleri alkol kullanmaları sunucu , insanların kanser hastalıklarına yakalanması (aksiyon)..insanların sigara küllerini,izmaritlerini ve alkol şişelerini çevreye atması sonucu çevrenin kirlenmesiyle toprağın kimyasını bozması (reaksiyon)..,..sigara içen insanın çıkardığı duman sonucu pasif içici duruma düşen insan da .(koaksiyon) a örnek verebiliriz



30 yorum:

  1. iyi güzelde; lavların zarar verdiği bölgede yaşayan ceylanların başka bir yaşama alanına göç etmesiyle oradaki bitkileri ve su birikintilerini tüketmesi sonucu çölleşme olması sence mümkün mü. doğada en son tükenecek bileşik sudur. çünkü bir döngü halinde hareket eder. iki üç hayvancık onu bitiremez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir kaç hayvancık değil onlar bir habitattan bahsediyorum ve bu hayvalar gittiği diğer alanda fazla otlandıklarında toprakta ot kalmayacak ve yağmurların yağmasıyla gevşek kalan topraklarda kaymalar olacaktır yanı toprak kayması ( çölleşme derken bu durumu kastetmiştim).

      Sil
    2. bir habitattan bahsediyorum derken o popülasyon olcaktı galiba Osman ben mi yanlış anladım yoksa

      Sil
    3. doğru anlamışsın arkadaşım :)

      Sil
  2. örnek olarak şunu da verebiliriz inşaat hazırlama safhasında insanların ağaçları kesmesi yani doğaya müdahale etmesi (koaksiyon) insanların toprağı düzenlemsi ve istinat duvarı örmesi (reaksiyon) yapılan bina temelindeki toprak kayması ve istinat duvarının çökmesi sonucunda insanların hayatını kaybetmesi (aksiyon)....

    YanıtlaSil
  3. doğadaki bu etkileşim gerçekten benı cok etkiledi önceden bi olay olduğu zaman zincirlemeli ilerleyebilecegını düşünmemiştim ama etkilenen ve etkileyen in ne kadar fazla olduğunu gördüm bu örneklerle de.

    YanıtlaSil
  4. ooo bol bol örnek.. örneklerini beğendimm..sigara örneğini çok beğendim sende benim gibi bu konuyu kapmışsın arkadaşım..

    YanıtlaSil
  5. bu konuyu anladığın, werdiğin bir çok örnekten anlaşılıyor osman :) bir taneyle de yetinmemişsin maşallah. Söylediklerine fazlasıyla katılıyor verdiğin örnekleri doğru buluyorum.

    YanıtlaSil
  6. bu kavramların birbiriyle olan ilişkilerini iyi bilmek gerekir.

    YanıtlaSil
  7. osman bu kadar çok örnek verdiğine göre bu konuyu iyi kavramışsın aferin sana:)

    YanıtlaSil
  8. günlük hayattaki bu konuların hangi kavramlara karşılık geldiğini öğrenmiş olduk.

    YanıtlaSil
  9. çok iyi osman sana ve örneklerine katılıyorum anlamışsın bu işi:)

    YanıtlaSil
  10. ceylanların yediği bitki ile orası çöl olur mu yaa :))

    YanıtlaSil
  11. reaksiyonun çok dolaylı bence ceylan oraya buraya gidiyorda sonra çöl oluyorda :D

    YanıtlaSil
  12. ilk örnekteki ceylanlar nasıl bi ceylan gittikleri yeri çöl yapıolar. reaksiyonun dolambaçlı sanki osman.

    YanıtlaSil
  13. tam olmamış gibi be osman :)

    YanıtlaSil
  14. ben ceylanlar gittikleri yeri nasıl çöle dönüştürüyolar onu anlamış degilim :)

    YanıtlaSil
  15. sigara üzerinden verdiğin örneklere katılıyorum..

    YanıtlaSil
  16. örnekler oldukça öğretici bence :)

    YanıtlaSil
  17. canlılar birbirlerini etkilediği gibi cansız çevreyi de etkileyebiliyor. tabi bunun yanında cansız çevrenin de canlılara etkisi olduğunu unutmamalıyız.

    YanıtlaSil
  18. canlıların bırbırı uzerınde ki etkılerini örnekler uzerınde gorduk.

    YanıtlaSil
  19. hayvanların yemek ihtiyacını karşılaması sonucu orada çöl olurmu tartışılır

    YanıtlaSil
  20. evet örneklerin çok güzel

    YanıtlaSil